zaterdag 20 december 2008

Huisje, Boompje, Beestje, Baby, Bugaboo...

Mijn generatie is saai!

Vrijdag op de voorpagina van de Volkskrant: "Twintiger van nu: beetje truttig, geen wereldbestormer" Nieuws dat voor mij geen nieuws was. Wel een bevestiging van mijn beeld. Mijn generatie zet zich af tegen zijn ouders door zich niet af te zetten. En daar worden die twintigers burgerlijk van; hun grootste ideaal is huisje, boompje, beestje, baby, bugaboo. Bah.

Idealistisch zijn ze dus niet echt, op 1 procent na dan. Ik geloof dat ik daar dan bij hoor. En veel van mijn vrienden gelukkig ook, de meesten van hen komen (nog) niet verder dan een studentenkamer, een enkeling weet een kamerplant in leven te houden (mag ook wel als je plantkunde studeert). Gelukkig maar. Burgerlijkheid is saai.

De huidige twintigers schijnen bovendien massaal aan een quarterlife-crisis te lijden. Alles kan, alles mag, maar wat willen we nou eigenlijk? Ik weet gelukkig wel wat ik wil: niet truttig zijn en de wereld bestormen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten