zondag 5 april 2009

Het monnikenwerk van Simon

Anderhalve week geleden schreef ik een blogje over Wilders die wegliep uit een kamerdebat. Voor het schrijven van dat stukje heb ik nog geprobeerd om een overzicht te vinden van stemmingen over moties en amendementen die ingediend zijn door de PVV. En wat ik eigenlijk wel wist: dat is onvindbaar. Tenzij je zin hebt om monnikenwerk te gaan doen; namelijk alle kamerverslagen uitpluizen.

Leuk vond ik het dan ook om mijn beeld bevestigd te zien in de Volkskrant. Ik had het eigenlijk moeten kunnen raden: het monnikenwerk wordt gedaan door Simon. Gelukkig wel met een beetje digitale hulp.

Overigens heeft het Europees Parlement net zo'n slecht doorzoekbaar systeem als de Tweede Kamer. Maar het is altijd nog stukken beter dan in Ghana. Een collega-vrijwilliger moest bij een parlementariƫr zelf langs om een allang ingediend en uitgebreid bediscussieerd wetsvoorstel te krijgen. Daarvoor bestaat namelijk in Ghana helemaal geen register.

Dus nu denk ik als ik weer eens wanhopig op zoek ben in de onmogelijke registers van het Europees Parlement, de Commissie of de Raad: die registers mogen dan slecht doorzoekbaar zijn, ze zijn er tenminste wel!

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien dat er nog meer mensen geinteresseerd zijn in mijn data base. Het is monnikenwerk van Harmen met name overigens ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erkenning, ha! ;) Dank je, Simon, maar het is ons gedeelde werk. Ik ben allang blij dat ik de handmatige controledata niet heb hoeven invoeren.

    Maar het wordt zo wel een heel mooie database, ja. Ik voorspel: wereldheerschappij tegen 2012.

    BeantwoordenVerwijderen