vrijdag 1 mei 2009

Verhuisvirus

Het lijkt wel alsof in mijn vriendenkring het verhuisvirus rondwaart. (Ja, dat is nog eens wat anders dan varkens- ik bedoel- mexicaanse griep. Mag ik het eigenlijk zieliger vinden voor de mexicanen dan voor de "varkensindustrie"?)

De één na de ander gaat verhuizen; de één gaat van tijdelijke kamer naar tijdelijke kamer, de ander naar een grotere, stelletjes gaan samenwonen en een enkeling koopt zelfs zelf een huis of een etage.

Ikzelf ben ook besmet met dit virus. Na iets meer dan een jaar uit een tas te hebben geleefd heb ik vanaf vandaag weer een vaste stek. Het langst dat ik dit jaar achter elkaar in hetzelfde bed heb geslapen was bij mijn gastgezin in Ghana, toch wel een eindje hiervandaan.

Maar eigenlijk heb ik helemaal geen tijd om aan dit virus te lijden. De verkiezingscampagne, solliciteren, mijn sociale leven: mijn verhuizing moet overal een beetje tussendoor. Sterker nog, terwijl vandaag mijn spulletjes in mijn nieuwe huisje werden gezet, zat ik in een andere stad voor een sollicitatie. Ik hoop dat ik voorlopig nog even in mijn nieuwe optrekje kan blijven. Zo'n virus geeft toch een aardige chaos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten