dinsdag 30 december 2008

Wat ga ik nou in Ghana uitspoken?

Nog drie nachtjes slapen en dan vertrek ik naar Accra, de hoofdstad van Ghana. In Accra ga ik twee maanden bij een kleine mensenrechtenorganisatie, genaamd The Human Rights Advocacy Centre, werken als vrijwilliger. Wat ik daar precies ga doen, weet ik nog niet, maar dit is de beschrijving van mijn project:

During your first week of work you will be given the chance to become orientated and familiar with the office premises and procedures. Following this, you will be given projects which include research and report writing. The Human Rights Advocacy Center will have the interns work primarily on three main areas:
1. Research and Development for Walk-In cases of human rights violations.
2. Reproductive health - Women, children, genital mutilation, HIV AIDS awareness etc.
3. Human Rights Advocacy - Grass Roots Exposure and work (Excursions, fact finding missions etc.)
As a volunteer your main duties will include conducting independent research, writing articles for newspapers, helping to raise awareness on certain issues and possibly attending court.

Klinkt allemaal interessant en toen ik het de eerste keer las dacht ik dat het typisch iets voor mij was. Nu maar hopen dat dat ook echt zo is!

4 opmerkingen:

  1. Leuke stukjes! Als ik dit schrijf zul je al wel in het vliegtuig zitten. Ik hoop dat je een geode reis hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mieke,
    We wensen je heel veel succes en plezier toe en hopen dat het avontuur aan je verwachtingen voldoet.
    Groetjes van Connie en Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mieke, de beste wensen voor dit nieuwe jaar. Jij begint wel meteen goed zo op weg naar Ghana. Veel plezier daar, hoop dat je heel veel goede ervaringen zult hebben. We lezen en leven mee! Groetjes Reinier en Joyce

    BeantwoordenVerwijderen