vrijdag 6 maart 2009

Veel afscheid nemen

27 februari 2009

Al mijn spullen voor twee weken in mijn rugzak gestopt, de rest bij mijn gastmoeder achtergelaten. Afscheid genomen van mijn kamergenootjes, die zal ik misschien volgende week nog zien, maar dat weet ik niet zeker. Maar ik mag mijn laatste nacht in Ghana weer bij mijn gastgezin slapen, dus dan kan ik rustig afscheid nemen en al mijn spullen inpakken en duimen dat al mijn souvenirs erin passen...

Het was een lange busrit naar Kumasi. We zouden om 15.00 uur vertrekken (en moesten ons om 14.30 melden om onze bagage te wegen, je betaalt daarvoor per kilo), maar we vertrokken uiteindelijk pas om 16.00 uur uit Accra. Pas na half elf waren we in Kumasi, de tweede stad van Ghana, waar we gelukkig verblijven om de hoek bij het busstation. Dat was lekker makkelijk.

Daar ontmoetten we nog vier andere vrijwilligers, waarvan er twee morgenochtend vroeg vertrekken om hun vliegtuig naar huis te halen (veel vrijwilligers waar ik mee ben begonnen gaan nu weg, dus ik neem aan de lopende band afscheid). Het hostel is nogal aftands (kakkerlakken zijn gespot en de lakens zien er niet heel schoon uit, maar goed het is niet duur en heeft een goede lokatie (en ik heb een eigen schone lakenzak)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten