donderdag 26 februari 2009

Laatste dag in Accra

Vandaag is de laatste dag op mijn werk hier. Ik heb net mijn laatste onderzoekspaper afgemaakt, over wat wel en niet mag bij verhoren door mensen van de veiligheidsdiensten.

Het is ook de laatste dag bij mijn gastgezin. Dat ga ik waarschijnlijk veel meer missen dan mijn werk eerlijk gezegd. Het is toch fijn om altijd weer thuis te kunnen komen op een vertrouwde, schone, redelijk rustige plek met stromend water en goed eten. En niet te vergeten, aardige mensen.

Morgen vertrek ik met twee andere vrijwilligers naar Kumasi, de tweede stad van Ghana. Daar verblijven we dit weekend en dan reizen we door, naar het noorden, Tamale en ons doel; Mole National Park. Het moet er erg mooi zijn en erg stoffig. En nu maar duimen dat we olifanten zien!

Voorlopig zou dit dan ook wel eens mijn laatste berichtje kunnen zijn, ik weet namelijk niet of ik in de gelegenheid ben om te internetten. Mocht dat niet het geval zijn, dan volgt er als het goed is een update op zondag de achtste, want dan ben ik even terug in Accra. Daarna vertrek ik nog voor mijn laatste week naar de westkust, waar mij een paradijselijk strand met schildpadden is beloofd. Ik heb er zin in!

2 opmerkingen:

  1. Hey Mieke,
    Super leuk dat je zo fanatiek je blog bijhoudt, iets wat ik nooit zou kunnen, haha.
    Klinkt ook alsof je het goed getroffen hebt met je gastgezin. Hopelijk heb je een fijne laatste dag met hen beleefd. Wilde je nog veel plezier met al die geplande reizen wensen (iets wat dubbel zo veel benijd wordt met dat weer nu hier ;)).
    Groetjes,

    JL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mieke!

    Ik had al een tijdje niet meer op je blog gekeken, dus ik heb nu veel kunnen lezen :-) Echt leuk dat je zo veel schrijft over wat je daar allemaal mee maakt!

    De tijd gaat echt snel! Je bent nu dus al weg uit Accra? In ieder geval fijn dat je het daar zo naar je zin hebt gehad! Voor de komende weken wens ik je heel veel plezier met reizen!

    Liefs, Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen