maandag 2 februari 2009

Een maand in Ghana

Vandaag ben ik precies een maand in Ghana, een goed moment om eens wat dingen op een rij te zetten.

Wat ik hier erg mis:
- natuurlijk met stip op één mijn familie en vrienden
- kaas en drop (ik heb nog een beetje drop, maar dat is dus op rantsoen)
- dingen kunnen plannen
- hete douches
- in plaats van een praktische, een meer inhoudelijke uitdaging in mijn werk (ik heb het gevoel dat ik vooral aan het vechten ben tegen een gebrek aan middelen hier, waardoor inhoudelijke dingen doen moeilijk is, maar die dingen zijn inhoudelijk niet moeilijk...)

Wat hier geweldig is:
- de natuur
- de kleding
- de straatverkopers
- het fruit

Wat hier vreselijk is:
- het verkeer en de wegen
- de snelheid van het internet
- de koffie (ik denk dat ik nu echt ben afgekickt van de cafeïne)
- de armoede

Leukste ervaring tot nu toe: de klim naar de watervallen en het voeren van de apen.
Slechtste ervaring tot nu toe: de inauguratie van de president.

3 opmerkingen:

  1. Mooie samenvatting :)
    Hoewel de uitgebreide verhalen leuker zijn om te lezen natuurlijk :)

    Geniet ervan Mieke!

    xx sira

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Mieke, Ik lees nu pas voor het eerst je berichtjes (maar wel gelijk allemaal!) Wat een geweldige ervaringen. In gedachten ben ik weer helemaal terug in Ghana, met de obruni's, broodjes ei op straat. De waterval en monkey village, geweldig! En die andere kant van Ghana is er inderdaad. Die kunnen we niet veranderen, maar wel proberen een klein beetje verbeteren.
    Mijn volgende berichtje komt waarschijnlijk van de andere, andere kant van de wereld. Over 2 weken ben ik kinderen aan het (gezondheid)checken in Bangladesh. Alle kleine beetjes helpen. Hoop nog veel moois van je te horen!
    gr Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jolanda, wat grappig dat je gelijk aan de broodjes ei op straat denkt, die kan je hier nog steeds op elke hoek krijgen! En Bangladesh, spannend! Ik wens je heel veel plezier en succes daar! Goede reis!

    BeantwoordenVerwijderen