woensdag 14 januari 2009

Frustraties over het werk hier

Ik weet het, ik ben verwend

13 januari 2009

Gisteren heb ik letterlijk de hele dag niks kunnen doen. Doodzonde, zoveel tijd verspillen waarin ik zoveel had kunnen doen als:
-mijn laptop niet kapot was;
-de internetverbinding honder keer sneller was (een documentje downloaden of een internetpagina laden duurt rustig tien minuten)
-we toegang zouden hebben tot juridische tijdschriften (die is heel beperkt).

Goed, ik weet het, ik ben verwend met de Nijmeegse universiteitsbibliotheek en de bibliotheek van het Europees Parlement (die laatste kan ik in sommige gevallen zelfs dingen laten opzoeken, helemaal handig). Ik mag natuurlijk niet verwachten dat in een ontwikkelingsland de stroom en het internet het altijd (goed) doen, dat er geld is voor informatiebronnen en goede virusscanners op computers. Maar irritant is het wel...

Gelukkig konden we vandaag wel wat gedaan krijgen en hebben we ons research paper over de Ghanese kiesraad ingeleverd. Het is niet zo goed als het had kunnen zijn met de juiste middelen, maar het volstaat hopelijk wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten