maandag 26 januari 2009

Shop 'til you drop

24 januari 2009

Reken maar dat je mensen tegenkomt in de meest prachtige gewaden op straat. Dus mijn kamergenote en ik zijn op stoffenjacht gegaan. Eerst helemaal met twee tro's naar de andere kant van Accra, om naar de markt van Kaneshie te gaan. Daar verkopen ze werkelijk alles wat je mogelijk nodig zou kunnen hebben; eten, cosmetica, huishoudelijke artikelen en dat waarvoor wij kwamen: stoffen en kralen.

Van de kralen kan je zelf ter plekke dingen laten maken, dus ik heb weer eens een nieuw paar oorhangers. Qua stoffen keek ik echt mijn ogen uit, zoveel prachtige kleuren en prints. Ik heb een aantal stoffen gekocht om wat kleren te laten maken hier, dat is helemaal niet duur. We moesten voor de stoffen alleen wel flink afdingen, maar mijn kamergenote is daar gelukkig heel bedreven in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten