maandag 26 januari 2009

In Ghana naar de Chinees

25 januari 2009

Gisteravond zijn mijn kamergenoten en ik een Chinees restaurant gaan eten. Zoals ik eerder al schreef is Ghanees eten lekker (en is mijn maag ook weer beter), maar een beetje afwisseling is ook wel eens leuk. We zochten eigenlijk een Indiaas restaurant, maar konden dat dankzij een gebrek aan bewegwijzering en straatverlichting niet vinden. Zoals ik eerder al vertelde is alles hier een speurtocht.

Het was een beetje surrealistisch om in dat restaurant te eten; het interieur is precies zo als dat van elke "Chinees om de hoek" in Nederland. Ze hebben hier zelfs ook een aquarium (hoewel ik geen vissen heb kunnen ontdekken). Ik heb tofu gegeten, een enorme zeldzaamheid hier en die was geweldig goed klaargemaakt.

Maar toch typisch dat je ook hier het nummer op je kaart moet noemen en één portie eigenlijk genoeg is voor twee of drie personen. Kennelijk maakt het daarvoor niet uit of je naar een Ghanese of naar een Nederlandse Chinees gaat...

2 opmerkingen:

  1. Hallo Mieke,

    Dat lijkt me inderdaad een rare gewaarwording als je je in Ghana bij de 'Hollandse' chinees waant. Heel typisch!
    Ik vind het nog steeds heel leuk om al je belevenissen te lezen.
    Elke keer als ik de computer aanzet kijk ik even en als je dan weer wat hebt geschreven denk ik altijd: "leuk er staat weer iets van Mieke'.
    Gr. Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Coby, ja het was inderdaad een wat vreemde gewaarwording. Leuk dat je zo trouw mijn stukjes leest!

    BeantwoordenVerwijderen