maandag 26 januari 2009

Uitgaan in Accra

24 januari 2009

Gisteravond zijn we (mijn kamergenote, een Indiase die in Londen woont, en ik) weer uit geweest met een hoop vrijwilligers en een aantal Ghanese werknemers van de CHRI. Ik me maar afzijdig gehouden van de alcohol vanwege maag, hoewel drank hier echt spotgoedkoop is.

Na een tijdje in (nou ja, meer bij, het terras is praktisch op straat) een bar te hebben gezeten zijn we rond middernacht naar de nachtclub gegaan we eigenlijk vorige week ook heen zouden maar nooit waren beland. Het is waarschijnlijk de meest exclusieve en obscure nachtclub van heel Ghana. Je moet dan ook vijf cedi entree betalen (das 3 euro ofzo) en de drankjes zijn belachelijk duur gemeten naar Ghanese standaarden, maar nog steeds goedkoop voor Europese begrippen. Mijn mineraalwater kostte twee cedi, dat is vier keer zoveel als je hier normaal betaalt, maar nog steeds minder dan een flesje water kopen bij de AH.

Het publiek was een interessante mix van veel Indiërs en Libanezen (die zie je nooit op straat, maar schijnen wel veel van ondernemingen hier te bezitten) en rijke Ghanezen. Het was wel duidelijk dat iedereen daar veel geld had voor Ghanese begrippen. Het dansen was leuk, maar het cliché is wel waar; mensen hebben hier een beter ritmegevoel dan wij. En toen de hoeveelheid opdringerige mannen wel erg groot werd, hebben we een taxi naar huis genomen. Het was een leuk avondje uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten