zondag 18 januari 2009

Luieren in luxe met schuldgevoel

Gisteren was een heerlijke dag. Eerst uitgeslapen (Vrijdagnacht tot drie uur uit geweest met andere vrijwilligers. En als je denkt dat het uitgaansleven in Nederland laat begint: wij kregen sterk de indruk dat het hier toen pas echt begon.)

Eindelijk heb ik mijn tas laten maken, waar iemand op Independence Square een klein gaatje in had gesneden. De tassenmaker was heel aardig en dit leidde wederom tot een huwelijksaanzoek. Toen ik hem vertelde over mijn (uit mijn duim gezogen) vriendje in Nederland vond hij het raar dat ik niet ook een Ghanese vriend wilde. Maar goed, kon ik anders niet een witte vriendin voor hem regelen? Mannen hier kennen echt geen schaamte en zeggen ronduit dat ze met je willen trouwen om je huidskleur. Mocht je altijd al met een zwarte man hebben willen trouwen, grijp je kans en reageer hieronder! ;-)

Rond het middaguur ben ik naar het La Palm Beach Hotel gegaan, waar ik de hele dag met een hoop andere vrijwilligers bij het zwembad heb gelegen (de zee is hier vrij gevaarlijk om in te zwemmen). Dat hotel is het duurste hotel van heel Ghana en het zwembad was werkelijk fantastisch (kostte ook 10 cedi, dat is 6 euro, maar dan heb je ook een ligstoel, handdoek, doorspoelende toiletten en douches). Natuurlijk zaten er voornamelijk blanken bij het zwembad. Ik moet zeggen dat ik me dan ook een beetje schuldig voelde. omdat de meeste Ghanezen zich zo'n uitstapje nooit zouden kunnen veroorloven. Het gemiddelde inkomen is hier vierhonderd cedi per jaar.

2 opmerkingen:

  1. Hey Mieke!

    Wat supergaaf om allemaal te lezen wat je meemaakt!! Ondanks wat tegenslagen af en toe heb je daar volgens mij echt een hele gave tijd! Geniet ervan en plaats vooral nog meer berichten zodat wij ook een beetje mee kunnen blijven genieten ;)

    Xx Lisan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof dat nu toch echt meer huwelijksaanzoeken hebt gekregen dan ik. Had er al een stuk of 10 van assielzoekers)
    bovendien ben ik het met de tassenmaken eens, een Ghanese vriend kan er best bij, als je maar niet gelijk hoeft te trouwen.

    BeantwoordenVerwijderen