woensdag 14 januari 2009

Weekendje toch niet helemaal weg

12 januari 2009

Het weekend is trouwens iets anders verlopen dan de bedoeling was: we hebben geen wilde dieren gezien. Zaterdag moest ik een hoop regelen voor mijn telefoon en camera enzo, maar mijn huisgenootje zelfs nog meer. Zij vertrekt namelijk vandaag voor een maand naar Nepal en moest daarvoor spullen hebben die hier niet verkopen, zoals een slaapzak (wie heeft er nou een slaapzak nodig in Ghana?). We hadden daarom pas om zes uur 's avonds afgesproken.

Op dat moment kwamen we er echter pas achter dat we om die tijd helemaal niet meer in de buurt van het reservaat zouden kunnen komen. Dus toen we bij het Tema-tro-station waren, zijn mijn huisgenootje, het andere meisje dat vlakbij ons woont en ik weer omgekeerd en maar wat gaan drinken in de bar bij ons om de hoek. Een leuk tropisch ding onder mooie bomen.

Zondag zijn we met zijn drieën naar Aburi gegaan, een plaatsje iets ten noorden van Accra in de heuvels. Daar is een mooie botanische tuin. Toen we uit de tro kwamen, vroegen we een vrouw de weg daarnaartoe (les één in Ghana, wil je iets weten, vraag het, het staat nergens aangegeven!). Ze zou het ons wel even laten zien. Uiteindelijk liep ze helemaal met ons mee naar een restaurantje waar we konden lunchen.

Mijn huisgenootje ging even naar het toilet en werd toen aangesproken door het personeel. Of het klopte dat we voor de rijst en kip van die dame zouden betalen? Ongelofelijk, zo brutaal! De rest van de middag was leuk, lekker door de tuin gewandeld en aan het eind van de middag een tro terug naar Accra genomen.

Terwijl mijn huisgenootje 's avonds haar spullen in begon te pakken, kwam ik erachter dat mijn computer is gecrasht. Hij start niet meer op. Echt balen.

1 opmerking:

  1. Hallo Mieke,
    Even was ik wel een beetje 'jaloers' dat je in die mooie botanische tuin geweest bent. Daar had ik wel graag bij willen zijn. Jammer dat je fototoestel kapot was. Misschien kom je er nog eens en dan kan je misschien wat foto's maken.
    Bij je andere belevenissen heb ik niet zoveel behoefte om die ook te ondergaan. Alleen al die vochtige hitte!
    Maar het is wel een hele bijzondere tijd voor je en we volgen je dagelijks via jouw Blogg.
    Gr. Coby

    BeantwoordenVerwijderen